czwartek, 24 lipca 2014

Zamek w Malborku

Na początku chciałam Was bardzo przeprosić za swoją długą nieobecność. Nie miałam dostępu do komputera, gdyż byłam na kilka dni w Malborku i zbierałam materiały oraz potrzebną wiedzę, aby napisać post o zamku w Malborku. Myślę, iż będzie to seria kilku postów, bo chyba nie zmieszczę się na jednym. 
Może się zastanawiacie, dlaczego nie piszę dłuższych postów, tylko dzielę je na kilka części... Uważam, że czyta się lepiej wiedząc, iż mamy krótką treść do przeczytania niż np. taką, że jej końca nie widać.
 

 Ten największy na świecie gotycki zamek budowany był w latach 1274 - 1457. W latach 1309 - 1457 był siedzibą mistrzów Zakonu Krzyżackiego i stolicą Państwa Krzyżackiego.
 W latach 1457-1772 z tego miejsca panowali wojewodowie malborscy.
 W 1961 roku utworzono Muzeum Zamkowe, a w grudniu 1997 roku zamek został wpisany na listę światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO.

 Był ciągle przebudowywany, niszczony oraz odbudowywany, lecz zachował się do dziś jako na prawdę piękne oraz ogromne muzeum, do którego każdego roku przyjeżdżają turyści z różnych stron świata.

 Tak zamek wyglądał w roku 1945.


Źródła: zamkipolskie.com
zamek.malbork.com.pl
ZDJĘCIA WŁASNE

1 komentarz:

  1. Naprawdę, naprawdę świetny pomysł na blog!! Nigdy jeszcze takiego nie spotkałam i za to wielki plus. :) Osobiście nie przepadam za średniowieczem jeśli chodzi o jego historię, wydarzenia i tym podobne. Ale interesują mnie zamki, zabytki i różne naprawdę ciekawe informacje. Poprzedni post o czarownicach - właśnie takie rzeczy interesują mnie w średniowieczu. :)
    Życzę powodzenia w blogowaniu. Zapraszam do siebie, dopiero zaczęłam blogować:

    http://inspiratium.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dla każdego blogera, zwłaszcza tego początkującego liczy się każdy komentarz, czy to pozytywny, czy negatywny oraz każda obserwacja; jednak proszę Was tylko i wyłącznie o SZCZERE komentarze. Informuję również, iż każdy komentarz o charakterze spamu będzie usuwany!