czwartek, 14 sierpnia 2014

Zwiedzając zamek w Malborku... - część I

 W końcu zdecydowałam się napisać post typowo o zamku w Malborku. Będzie to post napisany najprawdopodobniej w dwóch częściach. W każdym razie teraz napiszę co przykuło moją uwagę podczas zwiedzania zamku.

 1. Kupując bilety można wybrać pomiędzy dwoma rodzajami przewodników:
- Można wybrać przewodnika w postaci osoby (człowieka). Zwiedza się wtedy w grupie; jest możliwość wyboru języka, w którym przewodnik będzie się zwracał do zwiedzającego.
- Drugą możliwością jest przewodnik audio (na zdjęciu poniżej). Urządzenie to jest dotykowe (przypomina trochę teraźniejsze smartfony); jest uwieszone na smyczy, dzięki czemu nie musimy go mieć cały czas w ręce; podłączone są do niego słuchawki. Również jest możliwość wyboru języka. Mając przewodnik audio można zwiedzać samemu.
2. Rozpoczynamy zwiedzanie od nowo odrestaurowanej tzw. bramy nowej.
3. Nie wszyscy zwracają na to uwagę, lecz ja akurat tak - zadziwia mnie, iż w każdym pomieszczeniu w zamku jest inaczej ozdobiony sufit.Występuje tam kilka rodzajów sklepień, lecz zazwyczaj jest to krzyżowe.
- Sklepienie krzyżowe:

-sklepienie łukowe:
-sklepienie palmowe:
4. Uwagę z pewnością przykuwa studnia będąca po środku dziedzińca.
5. Ciekawe jest również miejsce, gdzie znajduje się takie jakby okienko" (okienko to wychodziło na salę gościnną), przez które najwyższy władca zamku patrzył czy wszyscy goście już przybyli; gdy przybyli, mógł do nich wejść, jeżeli nie - musiał poczekać.
Niestety nie pokażę Wam zdjęcia tego "okienka", bo na jedynej fotografii którą temuż obiektowi zrobiłam stoi grupa z przewodnikiem i niczego nie widać.

6. Ciekawym pomieszczeniem jest również... toaleta.


Źródła: ZDJĘCIA WŁASNE

10 komentarzy:

  1. nareszcie blog dla mnie. :) uwielbiam podróżować. w przyszłym tygodniu planujemy właśnie ponowny wyjazd do Malborka. :) dziś zwiedzaliśmy Frombork.

    u mnie recenzje książek i filmów, zapraszam. http://recenzje-neiiley.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za obserwację, a co do Malborka - na prawdę warto zwiedzić, najlepiej kilka razy, gdyż za każdym razem człowiek dowiaduje się nowych rzeczy.

      Usuń
  2. byłam tam , bardzo fajny blog dość ciekawy i ładny styl , zapraszam do mnie - olsonikowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny i rzadko spotykany przede wszystkim pomysł na bloga! Tu jest dużo informacji, które mogą mi się przydać, a Twoja historyczna pasja jest wręcz rewelacją. Brakuje tutaj takich blogów. :p
    Żeby tak nawiązać do postu, nam profesorka na historii opowiadała, że w średniowieczu w Malborku Krzyżacy zmieniali miejsca i przenosili się, kiedy już smród w łazienkach dawał ostro w kość. Były osoby, które sprzątały i Krzyżacy wracali do poprzedniego zamku. Ponadto pochwalę się, że byłem tam kilka lat temu i naprawdę mi się podobało. :)
    Może wspólna obserwacja?
    Zapraszam do siebie: http://fluorescencyjny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. miałam okazję zwiedzania tego zamku i muszę przyznać ci rację, że jest niezwykły ;)
    oczarowal mnie Twój blog, jest całkowicie inny od reszty, dzięki Tobie możemy dowiedzieć się wielu wartościowych rzeczy.

    zapraszam: gertrama.blogspot.com
    obserwujemy? odp u mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie byłam w tamtych okolicach ,ale sporo słyszałam :-) fajny wpis :-)
    Może obserwacja? zacznij i daj u mnie znać :-)

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Kilka dni temu byłam w zamku, miałam audioprzewodnika. Bardzo ciekawe miejsce ;
    )

    http://my-life-story-2.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. byłam tam będąc małym dzieckiem i sądzę że będzie to fajna alternatywa na przyszły weekend :)
    obs ? :)
    paula--paula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Obserwuję + http://kierunkowy48.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń

Dla każdego blogera, zwłaszcza tego początkującego liczy się każdy komentarz, czy to pozytywny, czy negatywny oraz każda obserwacja; jednak proszę Was tylko i wyłącznie o SZCZERE komentarze. Informuję również, iż każdy komentarz o charakterze spamu będzie usuwany!