piątek, 5 września 2014

Islam

 Dziś szybki post, szybki dlatego, że jest to podstawowa wiedza na ten temat, którą każdy uczeń bodajże pierwszej klasy gimnazjum powinien posiadać. Na dole podałam Wam definicje związane z islamem, być może podawałam je już wcześnie, lecz tu są dla przypomnienia.

Islam jest religią monoteistyczną.

 Mamy VII w., w mieście, o nazwie Mekka głosi swoje nauki pewien człowiek - Mahomet.
Mahomet nauczał wiary w jednego boga Allacha.
W 622 roku z powodu prześladowań Mahomet ucieka  z Mekki do Medyny (ucieczka ta, dziś nazywana jest hidżrą).
Od czasu emigracji Mahometa muzułmanie liczą czas.
Po śmierci Mahometa jego nauki spisano w Koranie.

Definicje, które powinniście znać:
Islam - nauka głoszona przez Mahometa.
Muzułmanie - wyznawcy islamu.
Koran - święta księga muzułmanów (można też spotkać się z nazwą święta księga islamu).
Meczet - świątynia muzułmańska.
Kalifowie - następcy Mahometa (mniej więcej tak samo jak u katolików są księża).
Arabeski - wzory roślinne i geometryczne.
Ikona - obraz o tematyce religijnej.


1 komentarz:

  1. Tak się składa że nie wiedziałam co to są Kalifowie i Arabeski..Niestety moje lenistwo doprowadziło do tego że nie chciało mi się sprawdzic w necie a tu proszę...
    Ciekawe co będzie się kryc pod następnym postem..Czekam i zapraszam http://ksiegi-missoula.blogspot.co.at/

    OdpowiedzUsuń

Dla każdego blogera, zwłaszcza tego początkującego liczy się każdy komentarz, czy to pozytywny, czy negatywny oraz każda obserwacja; jednak proszę Was tylko i wyłącznie o SZCZERE komentarze. Informuję również, iż każdy komentarz o charakterze spamu będzie usuwany!